Een radio doorbrak de eenzaamheid van Sanch - TWR

Het verhaal van Sanch

Sanch vertelt: “Twee jaar geleden klom ik in een boom om bladeren te plukken voor onze geiten. Ik gleed uit en viel. Nu is mijn onderlichaam verlamd en kan ik niets meer. Ik lig de hele dag op mijn matje op de grond.” Een jaar na het ongeluk kwam haar man met een tweede vrouw thuis. Voor Sanch was dat onverteerbaar.

“Ik verloor de moed en wilde niet meer verder leven.” Totdat haar man een radio meenam om haar op te vrolijken. Die radio werd haar beste vriend. Al snel luisterde Sanch naar een programma van TWR-Nepal over Jezus. In haar eigen taal! Voor het eerst van haar leven hoorde ze dat Hij zonden vergeeft en de bron is van vrede en genezing. Die woorden gaven haar weer hoop. Ze vroeg haar man of hij op zoek wilde gaan naar christenen om meer over die Jezus te weten te komen.

“Mijn man kwam terug met een voorganger en enkele oudsten uit Taplejung, een stadje hier niet zo ver vandaan. Zij hebben mij het Evangelie uitgelegd en voor mij gebeden.” Sanch aanvaardt de Heere Jezus in haar hart. Een maand later komt ook haar man tot geloof, en niet lang daarna ook zijn andere vrouw.

Begeleiding

Ook al zijn de problemen niet voorbij – Sanch heeft nog steeds veel pijn, en hoe moet het verder als echtgenoot met twee vrouwen – toch is er enorme vreugde en vrede gekomen in deze familie. Het team van TWR begeleidt de familie en heeft programma’s op hun mobiele telefoons gezet, zodat ze meer over het christelijk geloof kunnen horen. Inmiddels delen ze de programma’s ook met de andere dorpelingen.

Om stil van te worden: God bereikt mensen die anders voor ons onbereikbaar zouden zijn. Gewoon via een eenvoudige radio! Wilt u bidden voor Sanch en de andere familieleden? Bid ook om wijsheid voor de mensen die hen begeleiden in het leven als christenen.

Van de Limbu heeft 98 procent nog nooit van Jezus Christus gehoord. Velen kunnen net als Sanch niet lezen en schrijven. Maar via de radio en mobiele telefoons horen zij toch het Woord van God.

TWR bereikt met haar programma’s wereldwijd analfabeten met het Evangelie, zoals in Nepal. Helpt u ons het Evangelie door te geven aan mensen die niet kunnen lezen en hen te bereiken voordat het te laat is? Wat is er bijvoorbeeld nodig voor ons werk in Nepal?
€ 15 – Uitzendkosten voor een TWR-programma via een FM-station (15 minuten)
€ 150 – Gemiddelde productiekosten voor een programmaserie per maand.
€ 23.500 – Nog nodig om mensen in Nepal dit jaar met het Evangelie te kunnen bereiken.

U kunt uw gift overmaken op IBAN NL75 INGB 0000 772342 o.v.v. analfabetisme. Of gebruik het donatieformulier onder dit artikel.

 


 

God werkt onder de Limbu

De Limbu of Yakthung is een bevolkingsgroep in het oosten van Nepal, een afgelegen gebied in het Himalaya gebergte. Simon Subba, directeur van TWR-Nepal is een Limbu. Hij heeft een groot verlangen om meer radioprogramma’s in zijn taal uit te zenden, zodat zijn eigen volk over de redding van Christus zal horen.
In april 2019 is een team van TWR samen met enkele kerkleiders de regio ingetrokken om Sanch Maya en andere luisteraars te ontmoeten. Een van de deelnemers vertelt: “We moesten zes dagen door rotsachtige bergen lopen om er te komen. Maar het was zo de moeite waard! Wat was het bemoedigend om te zien hoe God werkt door de uitzendingen heen. De luisteraars waren enorm verrast dat we hen kwamen opzoeken. Ze wilden zo graag meer over Jezus horen.”

Wilt u ook helpen? Steun dit project

De wereldwijde verspreiding van het Evangelie door TWR wordt volledig gefinancierd met giften. Uw donatie is dan ook zeer welkom!

Steun dit project

Aanmelden voor onze nieuwsbrief

Laptop